LADIVAL
LADIVAL ZONBESCHERMING
Al sinds 2012 werken we voor dit mooie merk zonbescherming, speciaal ontwikkeld voor de gevoelige en kinderhuid. Onze diensten bestaan uit strategie, concept, content ontwikkeling (blog, social, video), campagne en PR.
WHAT WE DID
4 jaar geleden vernamen wij op het nieuws dat KWF Kankerbestrijding scholen wilden gaan verplichten om kinderen in te smeren voor het buitenspelen. Een dag later gaf het onderwijs aan dat het simpelweg niet haalbaar was voor een leerkracht om 30 kinderen in te smeren. We waren geprikkeld en bedachten een uniek concept waarin kinderen (kleuters) leerden hoe ze elkaar konden insmeren! Campagne Samen Smeren was geboren!
BROM, BRUL EN 1000 LESPAKKETTEN
Om Ladival te introduceren bij de jongste doelgroep werken twee zonnige karakters genaamd Brom & Brul ontwikkeld. Zij smeren en spelen samen – en door goedgevulde lespakketten op duizend scholen te bezorgen, nodigden we de leerlingen uit om hetzelfde te doen. Met probeerflacons, een stappenplanposter, een prentenboek, video’s, de insmeergame ‘Smeer ‘m’ en meer overtuigen we kinderen en hun ouders spelenderwijs van het belang van goed smeren. Docenten kunnen hun eigen pakket online samenstellen en weten de actiewebsite te vinden voor aanvullende (les)materialen.
IN ACTIE VOOR KWF
Met deze campagne komen we tevens in actie voor KWF Kankerbestrijding. Voor elke verkochte flacon doneert Ladival € 1,- aan dit goede doel.
RESULTAAT
“De campagne overtrof al onze stoutste dromen” aldus Ladival. Met free pubicity op het nieuws, televisie, kranten, magazines, radio, social media en blogs behaalden we een enorme mediawaarde. En Etos belde, dat ze Ladival wel op het schap wensten…
De 1000 lespakketten waren in een paar dagen tijd op en we moeten extra materialen bij laten drukken.
Inmiddels werken 2000 basissholen met de Samen Smeren materialen én kent en vertrouwt iedere ouder het merk Ladival!